miercuri, 12 mai 2010

ISTORIA SE REPETA?


In anii 1907-1907 arheologul german Hugo Winckler descoperea in apropiere de orasul numit azi Boghazkoy ruinele orasului Hattusas ,capitala imperiului hitit.
Arhiva descoperita aici cuprinde 20 000 de documente cuneiforme in limba asiria-na.

Informatii asupra hititilor avem si din celebrele scrisori descoperite la Tell-el-Amarna, precum si din "tablitele cappadociene", care circulau in comertul de antichitati inca din 1876, dar al caror loc de origine a fost descoperit de B. Hrozny abia in 1925, prin cercetarile facute la Kultepe, pe locul vechiului oras hitit Kanes.

Pe una din tablitele de la Boghazkoy exista un mesaj foarte interesant.Acesta spune :TINERII DIN ZIUA DE AZI SUNT DECADENTI SI INDISCIPLINATI.TINERII NU RESPECTA VARSTNICII SI IGNORA SFATURILE ACESTORA.SFARSITUL LUMII ESTE APROAPE...

Desi vechimea tabiltelor este situata undeva in mileniul al-3lea inainte de Cristos,mesajul cred ca este mai mult decat actual.....la fel se spune si despre tinerii de azi ....istoria se repeta ...

4 comentarii:

  1. Draga Cora,am citit disciplinat si cred ca lumea nu a inteles mare lucru in 5-10.000 de ani.Eu de exemplu repet greseli diverse.Poate tu, daca umbli cu armura nu gresesti.Cu bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. gresesc si eu din slabiciune Dan...tot timpul, ca toata lumea dar ma gandeam cand am postat asta la tineri...poate noi cei mai trecuti nu ii intelegem si ne credem mai intelepti din cauza varstei dar se poate sa gresim noi cand nu ne straduim destul sa ne punem in pas cu timpul in care traim ..

    RăspundețiȘtergere
  3. Cora,gresim noi ca incercam sa ne punem in pas cu timpul?Ma uimesti,mai ales fata de tine.Eu poate sunt mai la margine,dar uneori nu mi se pare de loc ca cei tineri sunt mai in pas decat cu informatica, poate.Dar tu,nu mi s-a parut ca este cazul de a fi "trecuta", insa daca spui ca esti cam trista ,sunt de acord.Iti multumesc ca mai conversam din cand in cand.Sa-ti mearga cat mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma gandeam Dan ca poate nu ai intelegem destul ,cum nici pe noi nu ne-au inteles cei varstnici la timpul nostru...aceasi problema alt decor ..

    RăspundețiȘtergere